• El president de l’Autoritat Portuària de València (APV) ha participat en l’acte d’inauguració de l’Assemblea Confederal 2023 de la Coordinadora Estatal de Treballadors de la Mar que acull el Port de València
  • Calabuig ha destacat que “el Centre Portuari d’Ocupació de València és un referent en la incorporació de la dona al sector”. El 80% de les estibadores d’Espanya treballen en el port de València
  • Ha agraït el paper del col·lectiu per a “afavorir la implementació en les terminals de nous sistemes operatius, noves tecnologies i maquinària”

València, 7 de juny de 2023.- El president de l’Autoritat Portuària de València (APV), Joan Calabuig, en la seua intervenció en l’acte d’obertura de l’Assemblea Confederal 2023 de la Coordinadora Estatal de Treballadors de la Mar ha agraït als professionals de l’estiba la seua “professionalitat i dedicació per a fer possible el creixement de l’activitat econòmica, i per haver contribuït al fet que els ports siguen centres generadors de riquesa i benestar en els seus entorns, com és el cas del Port de València; un referent en connectivitat, en seguretat i en ecoeficiència del qual tan orgullosos estem els valencians”.

“A València –ha recalcat Calabuig– el Centre Portuari d’Ocupació és un referent en matèria d’incorporació de la dona al sector, el 80% de les estibadores d’Espanya treballen en el Port de València”. Però també, ha afegit, “ és referent per afavorir la implementació en les terminals de nous sistemes operatius, noves tecnologies i màquines en les operacions portuàries, i en l’adaptació a les necessitats canviants de la cadena logística. El transport i la intermodalitat marítim terrestre han renovat el seu protagonisme; no sols a partir de la pandèmia. Els estibadors i estibadores sou més visibles que mai; el que indica que juntament amb els ports compartim el compromís d’assistència a persones i empreses per a contribuir a un creixement i a un benestar beneficiós per a tots i totes”.

Així ho ha expressat el president de Valenciaport, en l’acte d’inauguració de l’Assemblea Confederal 2023 de la Coordinadora Estatal de Treballadors de la Mar, que s’està celebrant en la sala d’actes de l’Autoritat Portuària de València amb el lema ‘Coordinadora, un compromiso de tod@s’. Calabuig ha reconegut a la Coordinadora l’elecció de València per a la celebració d’aquesta Assemblea que “és un orgull per al Port i per a la nostra ciutat”, i ha destacat “la gran labor sindical, des del diàleg i la col·laboració, així com la importància dels treballadors de la mar en el desenvolupament i la creació de riquesa d’un país”.

Per al responsable de Valenciaport, “disposar d’un sector logístic-portuari potent i competitiu, sense lloc a dubte, és la millor recepta per a la nostra competitivitat externa i el seu impacte en els fluxos comercials és de primera magnitud. A més, la indústria logística està en un moment àlgid que requereix de professionals de totes les categories”.

Durant la seua intervenció, Calabuig ha posat en valor els desafiaments als quals s’enfronta el col·lectiu com la formació contínua per a seguir avançat davant nous reptes; l’adaptació als canvis en el sector logístic; o l’especialització dels equips professionals.

Assemblea Confederal 2023

En la inauguració de l’Assemblea, el president de la APV ha compartit taula amb el coordinador general de Coordinadora Estatal de Treballadors de la Mar (CETM), Antolín Goya; el secretari general de Ports de l’Estat, Álvaro Sánchez Manzanares; Óscar Martínez, delegat del comité d’empresa del Centre Portuari d’Ocupació (CPE) de València; i Arturo Jiménez, coordinador de Zona Llevant per Coordinadora Estatal de Treballadors dels Ports (CETP).

En esta Assemblea participen destacats empresaris del sector del país, així com del secretari general de l’Associació Nacional d’Empresaris i Centres Portuaris d’Ocupació (ANESCO), José Luis Romero, i més de 300 delegats i delegades de l’organització vinguts d’altres ports del territori nacional, la qual cosa constitueix el major nombre d’assistents en una assemblea de Coordinadora en la seua història.