• Una delegació d’este port estatunidenc s’ha traslladat a València, on ha mantingut una trobada amb la presidenta de Valenciaport
  • La cerca de models logístics més eficients i sostenibles ha sigut un dels eixos de treball centrals d’aquesta trobada
  • Mar Chao ha destacat la importància que per a l’Autoritat Portuària de València té el respecte al medi ambient i ha posat com a exemple l’objectiu de petjada de carboni zero en 2035

València, 30 d’abril de 2026.– L’Autoritat Portuària de València (APV) ha rebut la visita d’una delegació institucional del port de Long Beach (els Estats Units) en una trobada de treball centrat en l’intercanvi d’experiències i la identificació de noves vies de col·laboració en matèria de sostenibilitat, descarbonització i desenvolupament de corredors verds.

Durant la jornada, totes dues delegacions han compartit les seues respectives estratègies per a avançar cap a models logístics més eficients i respectuosos amb el medi ambient, posant el focus en la reducció d’emissions, l’electrificació d’operacions i l’impuls d’energies netes en l’àmbit portuari. La delegació estatunidenca estava encapçalada pel president de l’Autoritat Portuària de Long Beach, Frank Colonna, i l’alcalde de Long Beach, Rex Richardson.

En aquest context, la presidenta de Valenciaport, Mar Chao, ha presentat els principals eixos del seu Pla Net Zero Emissions, un full de ruta que marca el camí cap a la neutralitat climàtica en els ports de València, Sagunt i Gandia. Aquest pla té com a missió aconseguir zero emissions netes de CO₂ en 2035, a través d’actuacions basades en l’electrificació, l’eficiència energètica i l’autosuficiència mitjançant energies renovables.

Mar Chao ha explicat a la delegació americana l’aposta de Valenciaport per “el desenvolupament d’infraestructures elèctriques, el subministrament elèctric a vaixells (OPS), la incorporació de combustibles alternatius com l’hidrogen o el metanol, i la generació d’energia renovable en el propi entorn portuari. Tot això amb l’objectiu de reduir de manera significativa la petjada de carboni de l’activitat portuària i avançar cap a un model més sostenible”.

Així mateix, la trobada ha permés posar en valor el paper de la cooperació internacional com a palanca clau per a accelerar la transició energètica del sector marítim-portuari. En aquest sentit, totes dues entitats han coincidit en la importància d’impulsar aliances estratègiques que faciliten el desenvolupament de corredors verds i l’intercanvi de coneixement i tecnologia.

Els Estats Units, un mercat estratègic per a Valenciaport

L’estatunidenc és un dels mercats prioritaris per a Valenciaport, per la qual cosa trobades com aquest representen un pas més “en la consolidació del paper de tots dos ports com a portes d’entrada i eixida de mercaderies clau en el comerç global”, ha destacat Mar Chao.

En termes de trànsit amb el mercat americà, Valenciaport ha registrat en 2025 un total de 5.732.681 tones i 391.977 TEUs, consolidant aquesta connexió com una de les més rellevants en la seua activitat internacional. En comparació amb 2024, quan es van aconseguir 5.576.935 tones, el volum de mercaderies ha experimentat un increment del 2,8 %, la qual cosa reflecteix la fortalesa d’aquests intercanvis comercials i la recuperació de determinats fluxos estratègics entre tots dos mercats.

Entre els trànsits més rellevants destaquen els productes agroalimentaris, materials de construcció, productes químics i béns de consum, que troben en aquesta connexió una via estratègica per a la seua distribució.