
El curs, que s’emmarca dins del programa “Train for Trade” organitzat per la UNCTAD, està dirigit a comandaments intermedis de la comunitat portuària d’aquest país asiàtic.
València, 2 de maig de 2017 – Juan Manuel Díez, Cap de Planificació i Control de l’Autoritat Portuària de València ha impartit el mòdul “Gestió Econòmica i Comercial” que forma part del curs “Gestió Moderna de Ports” en Davao (Filipines). El curs, que s’emmarca dins del programa “Train for Trade” organitzat per la Conferència de les Nacions Unides per al Comerç i el Desenvolupament (UNCTAD), ha comptat amb la presència de 24 representants de les comunitats portuàries del país filipí.
El curs, que ha sigut impartit conjuntament amb instructors de l’Autoritat Portuària de Filipines (PPA) i l’Autoritat Portuària de Cebu (CPA), s’ha centrat a explicar la gestió econòmica i comercial dels ports. Durant el mòdul, s’ha mostrat la necessitat de dinamitzar la gestió dels ports desenvolupant una estratègia comercial que permeta preservar els clients actual i captar nous.
Encara que Filipines forma part de la xarxa de parla anglesa del Programa de Gestió Portuària de la UNCTAD, aquest organisme ha volgut comptar amb la presència de l’APV (que dirigeix la xarxa de parla hispana) per a impartir aquest mòdul que, principalment, està dirigit per experts portuaris irlandesos.
Col·laboració entre l’APV i la UNCTAD
L’Autoritat Portuària de València col·labora amb la Conferència de les Nacions Unides sobre el Comerç i Desenvolupament (UNCTAD) en programes de formació portuària des de l’any 2001. En 2007, ambdues entitats van signar un conveni de col·laboració per al desenvolupament del programa de capacitació portuària Train for Trade en els països en vies de desenvolupament de parla hispana que ha inclòs accions com a missions d’assistència tècnica a països d’Amèrica Llatina i celebració de seminaris a València i Gijón.