
- La presidenta de l’Autoritat Portuària, Mar Chao destaca la centralitat dels ports de València, Sagunt i Gandia en la costa mediterrània espanyola i l’eficiència de la seua Comunitat Portuària com a oportunitat comercial per al sector exterior del sud d’Europa
- Mar Chao destaca la rellevància que està adquirint el Port de Sagunt, tant per la seua accessibilitat al ferrocarril com pels serveis que prestarà a una de les àrees industrials més puixants de la Península
València, 3 de juny de 2025.– La posició estratègica de Valenciaport, amb les dàrsenes especialitzades dels seus tres ports de València, Gandia i Sagunt; la seua centralitat en la vessant mediterrània espanyola; la seua connectivitat global i l’eficiència de la seua comunitat portuària al servei de les empreses fan de Valenciaport, una de les millors opcions del comerç exterior del sud de la Unió Europea. Així ho ha exposat aquest matí, Mar Chao, presidenta de l’Autoritat Portuària de València en l’acte de presentació de Valenciaport que ha tingut lloc en la fira sectorial Transport Logistic de Munic.
Mar Chao encapçala la delegació comercial de Valenciaport que assisteix a aquesta rellevant cita, ara com ara una de les majors fires internacionals dedicades a la logística, la mobilitat, les tecnologies de la informació i la gestió de la cadena de subministrament. En la seua edició de 2023, va reunir més de 2.300 expositors de 67 països i va atraure l’interés de 75.000 professionals de 135 nacionalitats.
La rellevància de Sagunt
L’organització del certamen ha volgut destacar en aquesta edició l’atenció a la sostenibilitat i a la digitalització, com a motors de transformació en la logística; aspectes en els quals Valenciaport està centrant gran part de les seues projeccions de futur, especialment en la introducció del ferrocarril en el port de Sagunt (i reforçant-se a València).
A Sagunt, per la transcendència que està adquirint el seu port i la seua àrea industrial; i a València pels nous vials i accessos, i per la posada en servei de la primera autopista ferroviària d’Espanya; que a més a més, combina i continúa amb les autopistes marítimes. També, per la realitat que suposa ja la Zona d’Activitats Logístiques (ZAL).
Espanya té una presència significativa en la fira, amb la participació de 16 Autoritats Portuàries (la de València entre elles), que comparteixen estand amb Ports de l’Estat.