
- El Butlletí Estadístic de Valenciaport reflexa que les tones intercanviades amb Angola al febrer creixen un +2.200,88%, un +44,41% amb Israel i un 18,71% amb Algèria. Per la seua part, la Xina continua sent el principal soci comercial de Valenciaport amb 129.724 TEUs intercanviats amb els ports asiàtics en els dos primers mesos de l’any
- Respecte a l’exportació (contenidors plens de càrrega) ha crescut en el que portem d’any un +5,39%, mantenint-se la tendència a l’alça del sector exportador valencià i espanyol
- En el global, les empreses que treballen amb Valenciaport van gestionar a través de les seues terminals 12,51 milions de tones (un +1,35%). En contenidors, els trànsits de gener i febrer han anotat 863.894 TEUs (contenidors de vint peus) és a dir, un creixement del +10,34%
- L’anàlisi per sectors mostra creixement en els minerals no metàl·lics (+28,08%), els productes químics (+12,17%), els materials de construcció (+9,06%) i l’agroalimentari (+2,35%)
València, 17 de març de 2025 – El Butlletí Estadístic de Valenciaport mostra que els trànsits de contenidors amb Angola creixen en tones en l’acumulat de gener i febrer un +2.200,88%, mentre que amb Israel ho fan un +44,41% i amb Algèria un 18,71%. La Xina continua sent el principal soci comercial de Valenciaport amb 129.724 TEUs intercanviats en este mateix període amb els ports asiàtics (+36,44%) i 1.410.867 tones (+29,43%).
Així mateix, les terminals de Valenciaport confirmen que el sector exportador continua en fase de creixement. Els recintes valencians mantenen el signe positiu enguany i els increments en els trànsits de càrrega (contenidors plens) que ixen de Valenciaport amb destinació a altres països del món augmenten un +5,39%. En concret, segons reflecteix el Butlletí Estadístic de Valenciaport de febrer els trànsits de TEUs (contenidors de 6,1 metres de longitud) plens han augmentat eixe mes un +9,88%, representant les descàrregues un +29,93% i els trànsits un +4,15% en el total acumulat els mesos de gener i febrer.
En el global i en els dos primers mesos de l’any, les empreses que treballen amb Valenciaport van gestionar a través de les seues terminals 12,51 milions de tones (un +1,35%). En contenidors, els trànsits han anotat 863.894 TEUs (contenidors de vint peus); és a dir, un creixement del +10,34%.
En general, una anàlisi de les xifres del Butlletí mostra creixements en els trànsits de UTI’s (unitats de transport intermodal) +0,44% i el transport de TEU’s per ferrocarril creix també un +4,53% mentre que han descendit els passatgers (-5,86%) i el trànsit de vehicles (-34,35%).
Per sectors, Valenciaport mostra creixement en els dos primers mesos de l’any en el dels minerals no metàl·lics (28,08%), els productes químics (+12,17%), els materials de construcció (+9,06%) i l’agroalimentari (+2,35%).